Lezingen van de dag

Laden Evenementen

« Alle Evenementen

  • Dit evenement is voorbij.

Lezingen van de dag

24 juni, 2022

Vrijdag in de 2e week na Pinksteren

APOSTEL

Rom 5 : 17 – 6: 2

Lezing uit de brief van Paulus aan de Romeinen,

Broeders, als door de overtreding van één de dood geheerst heeft door die éne, hoeveel te meer zullen zij die de overvloed van de genade en van de gave van de gerechtigheid ontvangen, heersen in het leven door de Éne: Jezus Christus. Zoals dus door de overtreding van één de veroordeling gekomen is over alle mensen, zo komt ook door de rechtvaardigheid van Eén de vrijspraak ten leven over alle mensen. Want zoals door de ongehoorzaamheid van één mens velen als zondaars aangemerkt worden, zo zullen ook door de gehoorzaamheid van de Ene velen als rechtvaardigen aangemerkt worden. De wet echter kwam er nog bij opdat de overtreding zou toenemen, maar waar de zonde is toegenomen, daar is de genade nog veel overvloediger geweest, opdat, zoals de zonde geheerst heeft en tot de dood heeft geleid, zo ook de genade heerst door gerechtigheid tot het eeuwige leven, door Jezus Christus, onze Heer. Wat zullen wij dan zeggen? Zullen wij in de zonde blijven, opdat de genade toeneemt? Volstrekt niet! Hoe zullen wij, die aan de zonde gestorven zijn, daarin nog leven?

EVANGELIE

Mt 9 : 14-17

Lezing uit het Heilig Evangelie volgens Mattheüs,

In die tijd kwamen de leerlingen van Johannes naar Jezus toe en zeiden: ‘Waarom vasten wij en de Farizeeën veel en vasten Uw leerlingen niet?’ En Jezus zei tegen hen: ‘Kunnen de zonen van de bruiloft soms treuren, zolang de bruidegom bij hen is? Maar de dagen zullen komen dat de bruidegom van hen weggenomen is, en dan zullen zij vasten. Ook naait niemand een lap niet-gekrompen stof op een oude mantel, want de opgezette lap scheurt van de mantel, en de scheur wordt erger. Ook doet men geen jonge wijn in oude leren zakken; anders barsten de zakken, en loopt de wijn eruit, en de zakken gaan verloren; maar men doet jonge wijn in nieuwe zakken, en beide blijven behouden.’

Gegevens

Datum:
24 juni, 2022
Evenement Categorie: